В ОДЕСЬКІЙ ОДА ОБГОВОРИЛИ ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ КОМУНАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ РЕГІОНУ
19 жовтня 2021 року голова обласної державної адміністрації Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ провів чергову апаратну нараду на якій розглянули стан використання коштів комунальними установами, закладами, підприємствами, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи обласної державної адміністрації та погодження очікуваної вартості Департаментом економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації за 9 місяців 2021 року.
Відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про ефективне використання коштів комунальними установами, закладами, підприємствами, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи обласної державної адміністрації» від 13.01.2021 № 13/од-2021 комунальні установи, заклади, підприємства з метою проведення попереднього аналізу процедур закупівель та обґрунтованості визначення очікуваної вартості, перед оголошенням процедури закупівель повинні узгоджувати з Департаментом економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації технічне завдання (специфікацію) та очікувану вартість закупівлі.
Так, протягом 9 місяців 2021 року до Департаменту надійшло на погодження 827 звернень загальною очікуваною вартістю – 1,1 млрд грн від комунальних установ та закладів, координацію діяльності яких здійснюють структурні підрозділи ОДА.
«Найбільшу питому вагу у складі звернень на погодження, займають закупівлі:
- · енергоносіїв та оплата комунальних послуг – 23 %,
- · продуктів харчування – 21%,
- · закупівлі робіт (будівництво, капітальний ремонт, реставрація, реконструкція та виготовлення проектно-кошторисної документації) – 13 %.
Усі інші – це звернення щодо погодження закупівлі фармацевтичної продукції та медичного обладнання, послуг охорони, засобів для чищення та прання тощо.
Слід зазначити, що 21 % листів Департаментом не були погоджені, основними причинами стали:
- · ненадання розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі підприємствами КЗ «Одеська спеціальна школа № 91 Одеської обласної ради», КНП «Одеський обласний центр нефрології та діалізу», КНП «Одеський обласний шкірно-венерологічний диспансер», Красносільський будинок інтернат, КЗ «Одеський навчально-реабілітаційний центр «Формадо», КЗ «Одеський обласний ліцей № 6», КНП «Психоневрологічний інтернат Оберіг», КНП «Одеська обласна клінічна лікарня» тощо,
- · надходження листів на погодження після оприлюднення оголошення від КЗ «Ананьївський спеціалізований ліцей», КУ «Одеський музей західного мистецтва», ОКУ «Обласний центр соціально-психологічної допомоги» тощо,
- · завищення очікуваної вартості закупівлі КНП «Одеський обласний центр соціально значущих хвороб», КНП «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги», КЗ «Одеський навчально реабілітаційний центр «Формадо», КНП «Одеський обласний шкірно-венерологічний диспансер», КНП «Ізмаїльський спеціалізований будинок дитини», Ананьївський дитячий будинок інтернат, КНП «Одеська обласна клінічна лікарня» тощо.
За результатами наданих Департаментом відмов у погодженні через завищення очікуваної вартості протягом ІІІ кварталу 2021 року знижено ціни за одиницю товару та відповідно зменшено очікувану вартість та суми укладених договорів на загальну суму 9,80 млн грн. Загалом економічний ефект за 9 місяців 2021 року склав 12,2 млн грн»- зауважив під час доповіді директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування Дмитро РАДУЛОВ.
З метою недопущення в подальшому порушень чинного законодавства та підвищення прозорості проведення публічних закупівель комунальними закладами області, голова обласної державної адміністрації Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ доручив структурним підрозділам облдержадміністрації та підприємствам, установам, організаціям, які належать до сфери управління:
- не допускати придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі»;
- не допускати поділу предметів закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або забезпечити застосування положень частини третьої статті 10 Закону;
- структурним підрозділам ОДА забезпечити виконання розпорядження з боку підпорядкованих установ, підприємств та організацій в повному обсязі.
Звертаємо увагу керівників комунальних установ, закладів, підприємств, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи обласної державної адміністрації, та керівників структурних підрозділів ОДА на неухильному дотриманні розпорядження голови Одеської обласної адміністрації!